Veelgestelde vragen

Vragen over de Academie

Heb ik een account nodig om gebruik te kunnen maken van de inhoud van de Academie?
Ja, je hebt een account nodig om de betaalde en gratis cursussen en lezingen te kunnen volgen. Een account is gratis.
Hoe kan ik inloggen in de Academie?
Je kunt inloggen wanneer je een account hebt. Heb je nog geen account, dan kun je deze gratis aanmaken. In de bovenste (groene) balk van de website aan de rechterzijde staat een knop ‘inloggen’. Wanneer je daar op klikt kom je op een pagina waar je je gebruikersnaam en wachtwoord in kunt vullen en vervolgens in kunt loggen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kom ik nu in de Academie?
Je kunt heel makkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen via het inlogscherm. Er wordt direct een instructie naar je mailadres gestuurd. Door de instructie te volgen kun je inloggen.

Vragen over de webwinkel

Hebben jullie ook een winkel?

Ja, wij hebben een kleine winkel in ons historisch kookatelier in de Commanderie van Sint Jan in Nijmegen. De winkel is geopend op afspraak.

Wat is de levertijd van de bestelling?
Doorgaans worden producten binnen twee dagen na bestelling verstuurd. In het geval van vakanties (die worden altijd aangekondigd) kan het wat langer duren en hetzelfde geldt voor producten die niet op voorraad zijn (zie hieronder).
Hebben jullie alle producten op voorraad?
In principe hebben wij alle producten op voorraad. Als dit niet het geval is, kan het een aantal dagen langer dan normaal duren voordat je je bestelling ontvangt.
Wat zijn de bezorgkosten?
Ons standaardtarief voor binnenlandse verzending is 6,95 euro. Verzending van een brievenbuspakketje (o.a. cadeaubonnen) in Nederland is 4,35 euro. Voor pakketverzendingen naar het buitenland rekenen wij 19,50 euro. Brievenbuspakketjes naar het buitenland kosten €9,80. Voor alle gevallen geldt dat er 21% btw op de verzendkosten komt. Afhalen in het kookatelier van eet!verleden is gratis.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Ja, dat kan. We ontvangen je graag in het historisch kookatelier van eet!verleden in Nijmegen. Indien je bij je bestelling kiest voor afhalen, nemen wij contact met je op voor het maken van een afspraak.
Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?
Ja, je hebt een account nodig.
Welke betaalmogelijkheden heb ik?
Betalingen kunnen gedaan worden met Ideal, Paypal en credit card. Ideal en PayPal zijn een handige en veilige manier voor onlinebetalingen. Je kunt een account aanmaken via PayPal.nl (creditcard vereist) en daarmee betalingen verrichten in talloze webshops wereldwijd. PayPal biedt ook nog eens gratis kopersbescherming. Alle financiële gegevens worden via beveiligde verbindingen verstuurd.
Kan ik een cadeaubon inleveren in de webwinkel?
Ja, dat kan. Een cadeaubon van eet!verleden kun je voor al onze producten en activiteiten inleveren. Je kunt er producten, een kookworkshop of activiteit, een online cursus of lezing en een eet!verleden-vriendschap mee bestellen. Vul het bonnummer van de bon in als kortingscode bij het afrekenen van de bestelling.
Kan ik producten retourneren?
Mocht een artikel uit onze webwinkel niet bevallen dan kun je deze, voorzien van de originele verpakking, binnen 14 werkdagen na ontvangst aan ons retourneren op onderstaand adres. Dit geldt niet voor voedingswaren. Deze kunnen niet geretourneerd worden. Houd er rekening mee dat de retourkosten van de verzending voor jou zijn. Voor artikelen met terechte klachten worden de retourkosten uiteraard vergoed, ook voor voedingswaren.

Retouradres:
eet!verleden
t.a.v. retourzending, bestelnummer…..
Franseplaats 1
6511 VS Nijmegen

Voorwaarden retourzendingen:
Meld je retourzending bij ons. Dat kan per telefoon of naar manon@eetverleden.nl. Meld in de e-mail je naam, woonplaats, bestelnummer, reden van retour en een omschrijving van de schade of het gebrek. Stuur ook een foto mee, zodat wij kunnen beoordelen wat er aan de hand is. Als het pakketje retour komt, zet er dan ook je naam en bestelnummer op.

Stuur je een artikel retour naar eet!verleden en raakt het kwijt of beschadigd tijdens transport? Dan zul je het product wel moeten betalen. Verpak het product goed. Je kunt bij het postkantoor vragen naar een “bericht van ontvangst” als je iets terugstuurt naar ons.

Kan ik een kookworkshop annuleren?
Een kookworkshop van eet!verleden voor individuen kan tot 14 dagen voor aanvang van de kookworkshop kosteloos geannuleerd worden per e-mail of telefoon. Bij een annulering tussen 14 dagen en 7 dagen voor aanvang van de kookworkshop wordt 50% van de kosten in rekening gebracht. Bij annulering van 6 dagen of minder voor aanvang van de kookworkshop is geen restitutie van de kosten mogelijk.
Kan ik een online cursus of lezing annuleren?
Nee, een online cursus of lezing kun je niet annuleren.
Kan ik een digitaal boek retourneren?
Nee, een digitaal boek kun je niet retourneren.
Het geleverde product is beschadigd, wat nu?
Inspecteer de geleverde artikelen altijd meteen na ontvangst. Neem bij een beschadigd artikel zo spoedig mogelijk contact met ons op via e-mail. Stuur altijd het bestelnummer en foto’s van de schade mee. Stuur ook je naam en de adresgegevens mee waar het artikel naar toe is gestuurd. Na ontdekking van een defect of schade heb je 14 dagen de tijd om het defect te melden. eet!verleden zal zo spoedig mogelijk reageren of contact met je opnemen om de schade te bespreken en af te handelen.

Overige vragen

Wie zijn jullie?

eet!verleden ontwikkelt producten en organiseert bijzondere projecten, kookworkshops, reizen en (online)cursussen rondom de geschiedenis van eten en drinken. eet!verleden heeft een historisch kookatelier in de Commanderie van Sint Jan in Nijmegen.

Onze bedrijfsgegevens:
eet!verleden
Franseplaats 1
6511 VS Nijmegen
06-23634392
www.eetverleden.nl
eet!verleden op Twitter
eet!verleden op Instagram
eet!verleden op Facebook

Openingstijden historisch kookatelier: op afspraak.

BTW nummer: NL167909150B01
Kamer van Koophandel: 52919234

Hebben jullie algemene voorwaarden?
Ja, die hebben wij. Bekijk ze hier
Waar en hoe dien ik een klacht in?
Heb je een klacht of ben je het ergens niet mee eens? Wij zoeken graag samen met je naar de beste oplossing of het juiste antwoord. Wij streven altijd naar de beste service.

Indien je naar aanleiding van een geleverd artikel, boeking of online service een klacht hebt, kun je dit aan ons kenbaar maken door ons een e-mail te sturen. Vermeld duidelijk de klacht en de eventuele oorzaak van de klacht. Je ontvangt van ons altijd een ontvangstbevestiging dat wij je bericht hebben ontvangen. eet!verleden zal uiterlijk binnen vijf werkdagen reageren of contact met je opnemen om de klacht te bespreken en af te handelen.