Veelgestelde vragen

Vragen over de Academie

Ja, je hebt een account nodig om de betaalde en gratis cursussen en lezingen te kunnen volgen. Een account is gratis.

Je kunt inloggen wanneer je een account hebt. Heb je nog geen account, dan kun je deze gratis aanmaken. In de bovenste (groene) balk van de website aan de rechterzijde staat een knop ‘inloggen’. Wanneer je daar op klikt kom je op een pagina waar je je gebruikersnaam en wachtwoord in kunt vullen en vervolgens in kunt loggen.

Je kunt heel makkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen via het inlogscherm. Er wordt direct een instructie naar je mailadres gestuurd. Door de instructie te volgen kun je inloggen.

Vragen over de webwinkel

Nee, wij hebben geen fysieke winkel (meer), alleen een webwinkel.

Doorgaans worden producten binnen twee dagen na bestelling verstuurd. In het geval van vakanties (die worden altijd aangekondigd op de website) kan het wat langer duren.

In de webwinkel kun je altijd zien of producten op voorraad zijn. Als een product niet op voorraad is, is dit zichtbaar in de webwinkel en kan het product op dat moment ook niet besteld worden.

Ons standaardtarief voor binnenlandse verzending is 6,95 euro. Verzending van een brievenbuspakketje (o.a. cadeaubonnen) in Nederland is 4,35 euro. Voor (brievenbus)pakketverzendingen naar België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Portugal en Spanje rekenen wij 11,00 euro.

Nee, dat kan niet. eet!verleden heeft geen fysieke locatie om producten op te halen

Betalingen kunnen gedaan worden met Ideal, Paypal, Bancontant en credit card. Ideal en PayPal zijn een handige en veilige manier voor onlinebetalingen. Je kunt een account aanmaken via PayPal.nl (creditcard vereist) en daarmee betalingen verrichten in talloze webshops wereldwijd. PayPal biedt ook nog eens gratis kopersbescherming. Alle financiële gegevens worden via beveiligde verbindingen verstuurd.

Ja, dat kan. Een cadeaubon van eet!verleden kun je voor al onze producten en activiteiten inleveren. Je kunt er producten, een activiteit, een online cursus, lezing, een kookreis of een eet!verleden-vriendschap mee bestellen. Vul het bonnummer van de bon in als kortingscode bij het afrekenen van de bestelling.

Mocht een artikel uit onze webwinkel niet bevallen dan kun je deze, voorzien van de originele verpakking, binnen 14 werkdagen na ontvangst aan ons retourneren op onderstaand adres. Dit geldt niet voor voedingswaren. Deze kunnen niet geretourneerd worden. Houd er rekening mee dat de retourkosten van de verzending voor jou zijn. Voor artikelen met terechte klachten worden de retourkosten uiteraard vergoed, ook voor voedingswaren.

Retouradres:
eet!verleden
t.a.v. retourzending, bestelnummer…..
Sint Stephanusstraat 126
6512 HX Nijmegen

Voorwaarden retourzendingen:
Meld je retourzending bij ons. Dat kan per telefoon of naar manon@eetverleden.nl. Meld in de e-mail je naam, woonplaats, bestelnummer, reden van retour en een omschrijving van de schade of het gebrek. Stuur ook een foto mee, zodat wij kunnen beoordelen wat er aan de hand is. Als het pakketje retour komt, zet er dan ook je naam en bestelnummer op.

Stuur je een artikel retour naar eet!verleden en raakt het kwijt of beschadigd tijdens transport? Dan zul je het product wel moeten betalen. Verpak het product goed. Je kunt bij het postkantoor vragen naar een “bericht van ontvangst” als je iets terugstuurt naar ons.

Je kunt een activiteit van eet!verleden kosteloos annuleren tot 3 weken (21 dagen) voor aanvang van de activiteit. Annuleer je daarna, dan is er geen restitutie mogelijk. Het is dan altijd mogelijk om iemand anders in jouw plaats naar de activiteit te laten komen. Een activiteit van eet!verleden voor individuen kan geannuleerd worden per e-mail of telefoon. Voor annulering van de kookreizen gelden andere voorwaarden. Deze ontvang je bij boeking van de reis en/of kun je opvragen per e-mail.

Nee, een online cursus of lezing kun je niet annuleren.

Nee, een digitaal boek kun je niet retourneren.

Inspecteer de geleverde artikelen altijd meteen na ontvangst. Neem bij een beschadigd artikel zo spoedig mogelijk contact met ons op via e-mail. Stuur altijd het bestelnummer en foto’s van de schade mee. Stuur ook je naam en de adresgegevens mee waar het artikel naar toe is gestuurd. Na ontdekking van een defect of schade heb je 14 dagen de tijd om het defect te melden. eet!verleden zal zo spoedig mogelijk reageren of contact met je opnemen om de schade te bespreken en af te handelen.

Overige vragen

eet!verleden ontwikkelt producten en organiseert bijzondere projecten, activiteiten, reizen en (online)cursussen rondom de geschiedenis van eten en drinken.

Onze bedrijfsgegevens:
eet!verleden
Sint Stephanusstraat 126
6512 HX Nijmegen
06-23634392
www.eetverleden.nl
eet!verleden op Instagram
eet!verleden op Facebook

BTW nummer: NL167909150B01
Kamer van Koophandel: 52919234

Ja, die hebben wij. Bekijk ze hier

Heb je een klacht of ben je het ergens niet mee eens? Wij zoeken graag samen met je naar de beste oplossing of het juiste antwoord. Wij streven altijd naar de beste service.

Indien je naar aanleiding van een geleverd artikel, boeking of online service een klacht hebt, kun je dit aan ons kenbaar maken door ons een e-mail te sturen. Vermeld duidelijk de klacht en de eventuele oorzaak van de klacht. Je ontvangt van ons altijd een ontvangstbevestiging dat wij je bericht hebben ontvangen. eet!verleden zal uiterlijk binnen vijf werkdagen reageren of contact met je opnemen om de klacht te bespreken en af te handelen.